ATAG HG9611MX inb solo-gas heater (90 cm)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HG9611MX inb solo-gas heater (90 cm) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Vrouw43 25-10-2010

Deze kookplaat nu meer dan een jaar in gebruik. Nog steeds zeer tevreden. Vijf pannen tegelijk is geen probleem. Ook de wokbrander is perfect en alle branders goed te regelen. De knoppen aan één kant, niet onder de pannen, ideaal.Het poetsen vind ik wel meevallen. Met een microvezeldoekje zo gebeurd en de branders af en toe in een sopje met groene zeep. Als je de kookplaat iedere dag met plezier gebruikt, zoals ik, is een vlekje of spatje toch niet zo erg. Welk apparaat dat intensief gebruikt wordt blijft er als nieuw uitzien?

loonix 19-10-2010

Drie jaar geleden deze kookplaat aangeschaft. Hij is mooi en werkt prima. Ik vind de vlamhoogte goed te regelen en met de vlamverkleiner is het kleinste pitje klein genoeg. Je ziet er inderdaad alles op maar met een microvezel doekje met alleen heet water en als laatste met een goed uitgewrongen doekje de plaat opwrijven, gaat prima. En dan af toe een keer met een reinigingsproduct er over heen, wat wat meer werk is. De branders zelf zijn lastiger schoon te maken en mogen volgens de gebruiksaanwijzing niet in de vaatwasser. Daar zitten dus inmiddels wel wat vlekken op.
Maar de service van Atag vind ik slecht. Er was een ontsteker kapot en de reparatiekosten bedroegen € 100. Terwijl ik er van uitgegaan was dat ik vijf jaar garantie had. Dus niet. Blijkbaar moest je daar je apparaat voor aanmelden op de site. Wat ik ook met alle overige apparatuur wel heb gedaan (dat stond dus aangegeven in de bijbehorende documentatie). Maar in de bij de kookplaat geleverde documentatie was daar niets over te vinden. Niet op het garantiebewijs en niet in de handleiding. Reactie van Atag was dat ik dit dan maar voor moest leggen aan mijn keukenvakzaak maar dat zij er echt niet aan konden beginnen om na drie jaar alsnog een verlengde garantie toe te kennen. Het was natuurlijk fijner geweest als het vermeld was zodat ik dit gewoon tijdig had gedaan. Omdat service zeker zo belangrijk is als gebruiksgemak en uiterlijk wordt mijn volgende kookplaat dus geen Atag en zal ik Atag zeker niet aanbevelen.

ed70 04-09-2008

sinds een jaar een gasstel van het merk bellion in gebruik .ik had een nieuw aanrechtblad gekocht bij formido en in een showopstelling zat deze gasplaat /
ik was meteen weg van het model ,gas op zwart glas en een alustrook voor de knoppen ,heel mooi .
pluspunten : heel goed werkende vonkontsteking
heel fijne gietijzeren pannendragers ,makkelijk schoon te maken .
branders blijven ook mooi .
hele plaat is gewoon mooi .
minpunten :voor 4 pannen tegelijk is er te weinig plaats
met een zwarte glasplaat is het werkelijk veel poetsen
de kleine pit is nog te groot , sudderen op deze kleine pit gaat gewoon niet .
conclusie :mijn volgende kookplaat word een plaat met een zwarte emaille onderkant ,en ook nog met 5 pitten.
niet dat ik zo veel pitten nodig heb ,maar alleen voor de ruimte .het merk maakt me niet zo veel uit .ik koop
niet zo duur ,dan kan ik nog eens opnieuw proberen!!!

Metzger 15-06-2008

Wij hebben de kookplaat nu 10 jaar in ons bezit en qua gebruikers gemak de beste kookplaat ooit. Schoonmaken is een vak apart met deze plaat, dat is jammer. De branders gaan regelmatig mee in de afwasmachine, geen probleem. Nu echter kunnen wij een knop niet meer indrukken en draaien (en dus niet meer gebruiken) heeft iemand hier ervaring mee? Kun je dit zelf plossen of moet je naar de reparateur?

Zucherro 12-01-2008

POETSEN POETSEN POETSEN. We hebben deze kookplaat gekozen vanwege de hoogvermogen- wokbrander NAAST de overige pitten i.p.v. ertussenin en de afzonderlijke pandragers, die geheel in een emmer passen. Makkelijk met schoonmaken. En schoonmaken moet je met deze plaat, zeg. De pitten zijn niks bijzonders, die branden zoals bij elke andere gaskookplaat. Of nee, slechter, want ze zijn niet erg goed regelbaar. Maar afijn, de pitten kunnnen geheel ondergdompeld worden in een emmer. Dat moet je dan ook regelmatig doen, want vlekken/spatten gaan er slecht af. Laat een spat geen 2 dagen zitten, want hij kan bijna niet meer verwijderd worden.
Verder moet je de glasplaat grondig reinigen na elke kookbeurt. Anders ziet ie er niet uit met die strepen.
Kortom, hij ziet er goed uit deze kookplaat, maar praktisch en functioneel is ie zeker niet.

BRRK 18-10-2007

Hebben de plaat nu 6 jaar. is afgelopen week voor de 3e keer kapot gegaan. Is toch logisch dat er soms water overkookt? We hebben nu voor de 3e keer in 6 jaar tijd dat de elektronica kapot is. Plaat kost € 1.700,-., Dat mag toch niet 3 x in 6 jaar kapot gaan?

Wij hebben de uitvoering met de ledjes in de draaiknoppen en vlambewaking. Zou deze niemand aanraden. Erg handig maar gaat ook erg makkelijk kapot.

1e en 2e keer vielen binnen garantie. ATAG is erg coulant met garantie! Nu moeten we reparatie zelf betalen of gebruik maken van de (wederom coulante) regeling voor een nieuw apparaat. Gaan denk ik voor de klassieke rvs kookplaat, misschien gaat die wel 10 jaar zonder problemen mee.

Mrs joy 11-07-2007

ik heb de plaat nu een jaar. De branders doen het prima, maar het schoonmaken vind ik niks. Ik blijf poetsen...pfff.....de ringen van de branders en branderdeksels krijg ik niet mooi schoon meer. Je ziet re gewoon vlekken op en ook op de branderkelken. Bij mij zitten er kleine zwarte vlekjes op bij de branders, lijkt wel ingebrand vet....ik krijg het echt niet weg.
de wokbrander doet het erg goed....achteraf misschien toch liever inductie genomen, maar durfde de stap niet goed te maken,was gewend op gas....of beter een rvs plaat.. Ben al met al vanwege het poetsen en hoe het er uitziet niet zo heel blij ermee.

de Gier 04-07-2007

Sinds 3 weken ook gebruikers ervan.
Nog steeds een hele goede keus. Prima-snelle kookkracht en de
wok is uitstekend in gebruik.
Ook wij gebruiken een microvezeldoekje om het weer snel glimmend te krijgen . Het blijft natuurlijk wel glas.
Met de eletronische onsteking -goed indrukken -toch ook een stukje beveiligd.!!!!!!!!

HansKr 18-06-2007

Zeer praktisch in gebruik. Branders hebben een groot vermogen (met name de wokbrander). Eenvoudig schoon te houden.
Knoppen zijn van RVS en zijn zo geplaatst dat ze niet in aanraking kunnen komen met de pannen.
Alleen jammer dat er geen thermische beveiliging op zit.

Commentaar van vorige reviewer dat de pannen makkelijk van het fornuis af schieten is ons nog niet gelukt.

M v d Weel 25-09-2006

ziet er prachtig uit maar zeer gevaarlijk in gebruik pandragers zeer glad met
het kleinste beweging vliegt de pan naar de grond en de (vet) spetters in je
gezicht
zeer veel spijt van deze aankoop